Cítite sa nafúknutí, trápia vás opuchy nôh alebo sa príliš potíte? Možnou príčinou môže byť prílišné zavodnenie vášho organizmu. Potom je potrebné telo odvodniť. Ako na odvodnenie organizmu?

Ako spoznáte zavodnený organizmus?
Voda je neoddeliteľnou súčasťou ľudského tela, je dôležitá pre správne fungovanie organizmu, ale v nadmernom množstve telu škodí. Ľudia so zavodneným organizmom trpia na opuchy nôh a rúk, nadmerne sa potia, majú pocit nafúknutého brucha.

Príčiny zavodnenia organizmu

Príčin zavodnenia môže byť niekoľko – príliš veľa ‪#‎soli‬ alebo ‪#‎cukru‬ v potrave, ‪#‎predmenštruačný‬ ‪#‎syndróm‬‪#‎prekyslenie‬ ‪#‎organizmu‬, zlá funkcia ‪#‎lymfatického‬ ‪#‎systému‬‪#‎nedostatočný‬ ‪#‎pitný‬ režim, nevhodná ‪#‎hormonálna‬ ‪#‎antikoncepcia‬, ale tiež choroby ako je ‪#‎cirhóza‬ ‪#‎pečene‬, ochorenia ‪#‎obličiek‬‪#‎srdcové‬ ‪#‎choroby‬ alebo ‪#‎vysoký‬ ‪#‎krvný‬ ‪#‎tlak‬ .

Odvodnenie by rozhodne nemalo slúžiť ako prostriedok pre rýchle schudnutie. Nielenže svoju hmotnosť získate počas pár týždňov naspäť, ale ešte nejaké kilá navyše naberiete.

Potraviny podporujúce odvodnenie organizmu

V prvom rade je potrebné znížiť príjem soli a výrobkov s jej vyšším obsahom (napr. Údeniny alebo instantné polievky). Ďalej je dôležité znížiť príjem cukrov.

Skvelým diuretikom je melón alebo uhorka, ďalej potom koreňová zelenina – zeler, petržlen a paštrnák. Preto pri odvodňovaní tieto potraviny do svojho jedálnička zaraďujte čo najviac. Dobrým pomocníkom pre odvodnenie sú aj obyčajné jablká, ktoré navyše pomáhajú upravovať peristaltiku čriev.

Byliny pre odvodnenie organizmu

bylinky na odvodnenie organizmu Pri odvodnení sú hojne využívané tiež bylinné čaje a výťažky z bylín.

Rastliny, ktoré sa využívajú na odvodňovanie, sú žihľava dvojdomá, breza bradavičnatá, púpava lekárska, praslička roľná, pýr plazivý, ale aj čierne ríbezle alebo brusnica obyčajná.

Dostatočný pitný režim

Pri odvodnení organizmu je dôležitý pravidelný pitný režim. Na nedostatok prijímaných tekutín totiž telo reaguje zadržiavaním vody, kedy si tvorí zásoby na horšie časy. Preto je vhodné piť dostatok neperlivých vôd.

Prevencia zavodnenia organizmu

Aby nedochádzalo k prílišnému zavodneniu organizmu, je dôležité vyhýbať sa nadmernému soleniu, obmedziť príjem cukrov, jesť dostatok potravín s obsahom draslíka a dostatočne piť.

Ak aj napriek tomu budete mať príznaky zavodnenia, informujte svojho lekára, pretože by to mohla byť známka nejakej choroby.

Pridaj komentár